چند خبرازهمایش داستان كوتاه ایران
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از همایش داستان كوتاه ایران، حسن رحیم پور یكی از دلایل كمبود مخاطبان داستان را نسبت به گذشته افزایش رسانه‌ها دانست و گفت: امروزه با وجود اینترنت،تمامی اطلاعات دریافت می شود و جوانان كمتر به سراغ مطالعه می‌روند.

این نویسنده درباره جایگاه داستان كوتاه و رمان امروز در ادبیات داستانی كشور گفت:به نظر رمان جایگاه خود را دارد و داستان كوتاه هم در جای خودش ایستاده. اگر داستان كوتاه خوبی در اختیار مخاطب قرار گیرد بدون شك از آن استقبال می‌شود.

رحیم‌پور یكی دیگر از دلایل عدم رشد داستان كوتاه را نبود منتقدان حرفه‌ای دانست و گفت: منتقدان ما با افراط و تفریط آثار را نقد می‌كنند و همه چیز را سیاه یا سفید می بینند.

*سمیرا اصلان‌پور:مطبوعات حلقه گم شده مردم و داستان كوتاه است

سمیرا اصلان‌پور نویسنده معاصر گفت: نبودن نشریات تخصصی در حوزه 'داستان كوتاه' مردم را از این قالب ادبی دور كرده، در گذشته مطبوعات حلقه اصلی ارتباط مردم و داستان كوتاه بودند كه متاسفانه امروز از بین رفته است.

وی افزود: داستان كوتاه در كشور نیازمند تحولی اساسی است و این همایش می‌تواند آغازگر آن باشد به شرطی كه به دور از جنجال برگزار شود و هدف نهایی پیشرفت داستان كوتاه باشد. این طور نباشد كه بودجه‌های كلان به آن اختصاص داده شود و در نهایت تاثیری نداشته باشد و كار خاصی انجام نشود.

وی نبود جلسات نقد و بررسی را از دیگر مشكلات امروز داستان كوتاه ایران دانست و گفت: در زمینه داستان كوتاه نیازمند اقدامی اساسی هستیم، این روزها جلسات نقد و بررسی رونق چندانی ندارند، جوانان جایی برای ارائه آثار خود ندارند. این همایش می‌تواند این فرصت را برای نویسندگان مهیا كند، به شرطی كه تداوم داشته باشد و محدود به همین یك سال نشود.

* نویسنده معاصر : نبود بن مایه بومی از علل پیشرفت نكردن داستان كوتاه است

'فرخنده حق‌شناس' نویسنده معاصر گفت: ترجمه نشدن آثار ایرانی در خارج از كشور و نداشتن بن‌مایه‌های بومی دو علت اصلی عدم پیشرفت داستان كوتاه ایران است.

وی تاكید كرد:انتظار می‌رود این همایش با برنامه‌ریزی مدون و دوری از هر نوع دسته‌بندی زمینه‌ای مساعد برای همكاری همه جانبه نویسندگان باشد تا به كمك هم بتوانند در جهت پیشرفت داستان كوتاه ایرانی و شناساندن آن به دنیا قدم مثبتی بردارند.

همایش داستان كوتاه ایران 25 بهمن ماه برگزار می شود.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: